Dania bez mięsa/ Na szybko/ Obiady/ Ryż

Tofu z warzywami i ryżem

Tofu z warzywami i ryżem to szybkie i smaczne danie, które sprosta oczekiwaniom wegetarian lub osób, które obecnie są na diecie bezmięsnej czy za mięsem nie przepadają. Dzięki dodatkowi czosnku, sosu sojowego oraz odrobiny curry danie ma delikatny, azjatycki smak. Jeżeli lubicie ostrzejsze potrawy, dodajcie do składników chili, która podbije smak dania. Tofu z warzywami i ryżem możecie przygotować z cukinią i papryką jak ja, ale również możecie użyć gotowej mieszanki warzyw chińskich czy warzyw na patelnie – w zależności od upodobań. Zapraszam Was na ten prosty przepis. Smacznego!

Zobacz też:

Jednogarnkowa ryba z ryżem

Szybki ryż z brokułami i marchewką

Czosnkowe krewetki z ryżem

Przepis na tofu z warzywami i ryżem

Drukuj przepis
Porcji: 2 Czas gotowania: 30 minut

Składniki

  • 180 g tofu naturalnego
  • 2 ząbki czosnku
  • średnia cebula
  • czerwona papryka
  • połowa średniej cukinii
  • 100 g ryżu
  • łyżeczka cukru
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • łyżeczka curry
  • pół łyżeczki imbiru
  • sól i pieprz do smaku
  • olej do smażenia
  • kolendra/natka do posypania

Przepis

1

Tofu kroimy w kostkę, czosnek i cebulę drobno siekamy. Paprykę i cukinię kroimy w plastry. Ryż gotujemy.

2

Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy na nią tofu, czosnek oraz cebulę. Dodajemy łyżeczkę cukru, 3 łyżki sosu sojowego, łyżeczkę curry oraz pół łyżeczki imbiru. Smażymy przez kilka minut na dużym ogniu, aż tofu się lekko przyrumieni.

3

Następnie na patelnię dodajemy cukinię i smażymy kolejne kilka minut. Na koniec dodajemy paprykę (dodajemy na końcu, aby zachowała jędrność). Smażymy 2-3 minuty, dokładnie mieszając.

4

Tofu z warzywami łączymy z ryżem, doprawiamy solą i pieprzem w razie potrzeby i podajemy posypane kolendrą/natką pietruszki.

Porady

Jeżeli lubicie ostrzejsze smaki, dodajcie do dania chili.

Może ci się spodobać

0 komentarzy

Leave a Reply

Optionally add an image (JPEG only)

Top